hunden-emilsliv

Direktlänk till inlägg 3 november 2014

snål matte?

Av hunden-emilsliv - 3 november 2014 13:55

 


I går kom husse hem tidigt (han kör taxi),

så vi la oss alla tre strax innan kl 22.

Husse har en ovana - att äta i sängen, i går var det

En glasstrut som fick följa med. Och givetvis skulle det bjudas på,

ja inte mig utan på Emil, och så fick han smak på det jaha *s*


Det var tydligen väldigt gott, Emil slickade i sig,

Tungan gick i 180 över glassen.


I vanliga fall när Emil och jag lagt oss

så brukar han somna direkt, i går var han en aning sjövild ett tag innan

han lugnade ner sig och somnade – det var husses fel *s*


Ja denna husse han är bra ”rolig”..

Han klagade ibland då de 2 Dvärgschnauzrarna Mia & Elvis levde,

De tiggde alltid när han åt, han brukade säga att ibland hade han lust

att gå in i ett annat rum för att få äta ifred när han kom hem på natten.


Och vad gör han nu då?

jo vänjer valpen vid att det lönar sig att tigga,

ger honom små smakbitar när han äter.


Denna matten är snåååål.. *s*

Jag bjuder aldrig medan jag äter, visst kommer Emil

fram (mannen och jag äter oftast på olika tider), men jag låtsas

att jag inte ser honom, och han bryr sig inte och lägger sig istället.


Visst kan de/Emil få en smakbit om det blir något över,

Men när jag äter själv så lagas det bara till mig..


Jag pallar inte med att ha tiggande hundögon mot mig

när jag äter, då är det bättre att ”stämma i bäcken”…..


Jag skrev i går om krämen han fått för mjällkvalster,

Så vi ska inte behöva avmaska honom,

det ska tydligen hjälpa med detta medlet till det också.


Vi ville haft honom trimmad nu,

Men mannen som gör det har inte tid förrän i början på december.

Han ska på semester, så vi får vänta, så nu får han vara en rufsig svart teddyboll.

 

För någon timme sen var vi nere i byn,

När mannen min gick in på banken så promenerade jag och Emil på torget,

Mycket främmande miljö, helt olik den här hemma.

Men det gick bra, så klart *s* vad annars   ..


Vad gäller maten..

så vet jag inte riktigt hur mycket han ska ha.

Jag frågade uppfödaren, men hon tyckte det var svårt att veta hur

mycket valparna åt, var och en, så hon hade mat framme hela tiden.


Tycker att det står ca 2 hg om dagen på

matpåsen, men är det torrt eller vått, som det är nu så blöter jag

maten och lägger upp 4 msk blöt mat varje gång/3 -4 ggr/dag, han äter inte allt på en gång så

det är väl lagom till honom, men det blir inte sammanlagt 2 hg torrfoder.

I onsdags vägde han 2,2 kg idag vägde han ca 2,6 kg..

är en liten aning svårt att väga honom exakt, men ungefär så väger han.


 

 





 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av hunden-emilsliv - 21 september 2015 15:51

      Emil är en söt lite hund som tar den platsen han vill ha för stunden, var den än är..     Förra veckan satte han sig på min stol när jag bara skulle göra en sak och lämnade den utan att sätta in den.   Dagen efter..  ...

Av hunden-emilsliv - 12 september 2015 16:21

      I går på ena promenaden så stötte vi på den här snoken, den låg på vägen. Emil verkade inte alls märka ormen på vägen utan gick förbi, själv hajade jag till och undrade vad det var för något.   Ormen såg död ut.. men jag tog ...

Av hunden-emilsliv - 11 september 2015 21:13



        En nyfiken Emil.. Ja, vad tittar han på *s*.. Vink vink alla snälla vovvar Emil..   ...

Av hunden-emilsliv - 10 september 2015 17:19

            En bild på ljushuvudet Emil *s*     Emil tycker om att titta på TV ibland, speciellt djurprogram.. Han brukar står så här och titta, fast ibland sätter han sig bredvid mig i soffan.         Här sitter Emi...

Av hunden-emilsliv - 9 september 2015 17:06

    Sex månader sen jag skrev här inne på Emils blogg. Våran Bäääbisen har blivit stor.           Bilderna ovan och under är tagna i slutet av mars.         Här är bilderna ovan och under tagna i april.         ...

Presentation


Detta är Emil, denna bloggen ska handla om honom, han är en Dvärgschnauzer. Här är han 8 veckor o 4 dagar, Han är född: 2 september 2014

Emil, bara Emil..

  Emil 3 månader & nytrimmad.   Den 2 december 2014

 

GästBok

Jag brukar stänga av så det inte går att skriva kommentarer i bloggen, men tänkte testa att ha en GästBok här som den som vill kan skriva i, men  jag vill bara ha snälla kommentarer, tips och liknande. Elaka/onda och missunnsamma personer får gärna hålla sig borta från denna blogg som är hunden Emils.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards