hunden-emilsliv

Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Ja, vad gör matte?

Av hunden-emilsliv - 4 november 2014 13:00

 


Kollade precis på nätet om det är okej att ge sin hund kokta morötter

tänkte det är bäst att göra det innan jag skriver att jag gav Emil en liten

bit kokt morot innan idag och han åt den, jag tog själv en bit till mig.

Jo det står på en fråga veterinären-sida att man kan ge både rå eller kokt morot..


Jag undrar om någon märkte ett fel i texten jag skrev i går? *s*

Jag är sån att jag tycker det är kul att läsa det jag själv skrivit, går alltid igenom

den publicerade texten också när jag skrivit färdigt, ifall det är skrivfel,

vill gärna rätta till det, och det gjorde jag i går också. Det var i morse jag såg det

- där jag skrev om vår promenad på torget,

hade skrivit Elvis i stället för Emil, har rättat det nu.


Bilder från i går..


     


Hm, får Emil bara var på filten undrar ni kanske,

ja var annars, vill inte ha honom rännande överallt så klart..


Nej det är ju inte första april idag,

så jag får väl skriva att det var ett dåligt skämt,

klart han får gå fritt *s*.


Uppfödaren tyckte att vi skulle köpa märgben till Emil,

och det har vi gjort, men det blir så kladdigt/grisigt på golvet så jag

har lagt filten där han ligger och gnager på benet,

och det fungerar bra än så länge..


   


Skratta inte.. *s*

skulle försöka mig på och sy en reflexväst av en av våra gamla,

blev väl inte helt tosigt, lite stor i halsen, ska sy in den lite ,

bara några stygn så jag kan lossa det sen när han växer..

övrigt blev den också en aning stor med vilje,

tänker att han kanske växer något så när fort..

Sen när han är färdigväxt så blir det en köpeväst..


 


Emil syns i alla fall ute i mörket..

skulle nästan behövas här inne på kvällen också.


I natt fick han sova nedanför min säng, vi spärrade

så han inte kunde "rymma".

I natt var det dags igen för mig att ringa mannen min,

men nu så gick jag inte ut med Emil.

Var svårare att låta bli när han låg i sängen.


Han gillade väl inte det nya att inte få ligga

i mattes säng, för min del var det inget problem,

men husse tyckte det var jobbig att inte kunna röra

sig utan att vara rädd för att Emil skulle komma under.


Fast nu sov inte husse i sängen förrän vi steg upp,

men jag vet inte om det är så bra att ena natten ha

Emil i sängen för att i nästa nere på golvet.


Sen när han kan hoppa upp i vår säng så kommer

det att vara fritt fram för honom att ligga där..


När Emil gnällde ett par gånger i natt så tog jag ner handen..

då passade han på att bitas..


Bilder från idag


 


Tid för lite vila,

Ett par gånger på dagen sover han länge.

rätt djupt tror jag, för han vaknar inte när jag rör på mig,

annars verkar han mest sova med "ena ögat" som hundar gör,

och följer oftast med mig när jag rör mig i huset.


 


Det ser ut som om han undrar

- vad ska du göra matte? *s*


Jag har varit lite orolig för att han inte ska gilla dammsugare,

så jag har tagit det lugnt och startat på svagt ljud, suger dåligt då,

och sen höjt styrkan, det har gått bra så här långt..


   


I början när jag dammsuger så följer han efter mig..



Efter en stund så har han tröttnat..


   


Nu sover Emil, länge, det är den tiden på dagen..

Är som att ha småbarn i huset igen..

vaken - fullt ös, för att sen somna snabbt.. *s*


 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av hunden-emilsliv - 21 september 2015 15:51

      Emil är en söt lite hund som tar den platsen han vill ha för stunden, var den än är..     Förra veckan satte han sig på min stol när jag bara skulle göra en sak och lämnade den utan att sätta in den.   Dagen efter..  ...

Av hunden-emilsliv - 12 september 2015 16:21

      I går på ena promenaden så stötte vi på den här snoken, den låg på vägen. Emil verkade inte alls märka ormen på vägen utan gick förbi, själv hajade jag till och undrade vad det var för något.   Ormen såg död ut.. men jag tog ...

Av hunden-emilsliv - 11 september 2015 21:13



        En nyfiken Emil.. Ja, vad tittar han på *s*.. Vink vink alla snälla vovvar Emil..   ...

Av hunden-emilsliv - 10 september 2015 17:19

            En bild på ljushuvudet Emil *s*     Emil tycker om att titta på TV ibland, speciellt djurprogram.. Han brukar står så här och titta, fast ibland sätter han sig bredvid mig i soffan.         Här sitter Emi...

Av hunden-emilsliv - 9 september 2015 17:06

    Sex månader sen jag skrev här inne på Emils blogg. Våran Bäääbisen har blivit stor.           Bilderna ovan och under är tagna i slutet av mars.         Här är bilderna ovan och under tagna i april.         ...

Presentation


Detta är Emil, denna bloggen ska handla om honom, han är en Dvärgschnauzer. Här är han 8 veckor o 4 dagar, Han är född: 2 september 2014

Emil, bara Emil..

  Emil 3 månader & nytrimmad.   Den 2 december 2014

 

GästBok

Jag brukar stänga av så det inte går att skriva kommentarer i bloggen, men tänkte testa att ha en GästBok här som den som vill kan skriva i, men  jag vill bara ha snälla kommentarer, tips och liknande. Elaka/onda och missunnsamma personer får gärna hålla sig borta från denna blogg som är hunden Emils.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards