hunden-emilsliv

Direktlänk till inlägg 6 november 2014

egobilder på oss 2

Av hunden-emilsliv - 6 november 2014 13:06

Jag skriver detta i datorn..

Kl är snart 09, Emil sover i soffan,,

Jag har vågat ha honom i soffan lite nu de sista dagarna.


 


Syns jag undrar Emil? Ja gör han det egentligen *s*..


 


Idag steg vi upp halv 8, fast själv hade jag varit vaken en timme minst.

Skönt att kunna ligga och dra sig en stund, hade kunnat göra det längre

Men ”en kan inte ligga och dra sig hela dan”.


Jag skrev häromdagen att Emil legat nedanför min

säng den natten, ja det var väl den enda natten *s*,

nu sover han hos oss igen, lika bra det, och det går väldigt bra.


I natt och förra också så vände jag mig om så jag låg med ryggen

emot Emil, är min sovsida. Jag får ont i vänster arm och ben när

jag ligger på den sidan. När jag sen vaknar så vänder jag mig om.

Och ligger så tills vi stiger upp. De första nätterna låg jag med

ansiktet mot Emil, men det var som sagt jobbigt.


Jag börjar kunna koppla av lite,

Sen så märks det att han ”är hemma nu”, går runt lite,

Fast ibland undrar jag, hm, kissdags *s*,

men nej, inte de sista dagarna.

I går var det tredje dagen han inte kissat inne,

och första dagen han inte bajsat inne.


Jag går ut med honom varannan timme

+ om det verkar vara något på gång *s*.

Det lär ju hända att han kommer att ”göra” inne

någon gång när jag inte är på ”hugget”, ibland kan man

göra något och inte är uppmärksam, det är ju upp till mig/oss

att han kommer ut i tid.


  


I början känns samma oro som när man fått en människobebis,

Som tur så växer valpen upp fortare, jag brukar tänka ibland

På de ”galna” kvinnorna som fått barn på konstgjord väg och

som är i min ålder och mycket äldre (jag är 62 år, jo jag vet – snart 63).


Jag hade aldrig orkat börja om från början,

även om jag inte känner mig gammal, så på den biten gör jag det.

Nej då nöjer jag mig gärna med att passa barnbarnen lite då och då.


 


Men nu är det fullt ös med valpen,

Och jag som i vanliga fall är uppe till kl 24 och längre,

Kan knappt hålla mig vaken på kvällarna, som i går

satt jag upp och slumrade till hela tiden vid 21 tiden.

Piggnade till sen och väntade på husse tills han kom hem vid 23 tiden.

Så i går var jag uppe ändå rätt länge.


Jag försöker bättra mig med att prata mycket med Emil,

Har varit lite dålig på det med de andra hundarna.

Jo jag har pratat med dem, men på ett annat sätt,

Nu kan jag ”ändra på rösten”, när han t.ex gjort något bra,

innan tyckte jag sånt lät löjligt.


I nuläget vet jag inte om vi ska gå någon valpkurs,

Vi brukar göra det, så vi vet lite hur vi ska bära oss åt.

Har sett att det börjar en valpkurs i början på december.

Men mitt i vintern, och kanske blir det en massa snö *s*.


(Kanske är det tur att du/ni inte kanske skriva inlägg i min Emilblogg *s*, men himla skönt/bra för min del att jag kan skriva vad jag vill här utan ”dum” kritik, för det är ju så att vi alla har våra åsikter om hur våra egna hundar och även barn sköts, men det betyder inte att det är det rätta för andra.


Nu är kl strax efter 13..

Har hållit på i minst 2 timmar med att försöka få in bilder i datorn från min vanliga kamera, har fungerat hela tiden, även i går, men idag gick det inte alls. Så jag la undan kameran, då kom en ”snilleblixt”, minneskortet, kunde jag kanske sätta in i den gamla kameran och den vägen, fast det trodde jag knappt, men se på hm.. det fungerade *s*


 


Så här såg det ut i morse, Emil i knäet framför datorn.

Jag läser tidningen i datorn, fast här var jag inom och kolla på FaceBook


 


En självbild på mig och Emil i går kväll..



Här har husse nyss kommit hem, och det verkar vankas något gott..


 


Ännu en egobild på oss..*s*

Är himla svårt att ta bilder på det sättet, den lille filuren vill inte vara still. 


Tänkte tassa in på Emils blogg och klistra lite, in texten t.ex

Får passa på nu när han sover, tsss va lite tysta tack, himla liv du håller *s*..


     

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av hunden-emilsliv - 21 september 2015 15:51

      Emil är en söt lite hund som tar den platsen han vill ha för stunden, var den än är..     Förra veckan satte han sig på min stol när jag bara skulle göra en sak och lämnade den utan att sätta in den.   Dagen efter..  ...

Av hunden-emilsliv - 12 september 2015 16:21

      I går på ena promenaden så stötte vi på den här snoken, den låg på vägen. Emil verkade inte alls märka ormen på vägen utan gick förbi, själv hajade jag till och undrade vad det var för något.   Ormen såg död ut.. men jag tog ...

Av hunden-emilsliv - 11 september 2015 21:13



        En nyfiken Emil.. Ja, vad tittar han på *s*.. Vink vink alla snälla vovvar Emil..   ...

Av hunden-emilsliv - 10 september 2015 17:19

            En bild på ljushuvudet Emil *s*     Emil tycker om att titta på TV ibland, speciellt djurprogram.. Han brukar står så här och titta, fast ibland sätter han sig bredvid mig i soffan.         Här sitter Emi...

Av hunden-emilsliv - 9 september 2015 17:06

    Sex månader sen jag skrev här inne på Emils blogg. Våran Bäääbisen har blivit stor.           Bilderna ovan och under är tagna i slutet av mars.         Här är bilderna ovan och under tagna i april.         ...

Presentation


Detta är Emil, denna bloggen ska handla om honom, han är en Dvärgschnauzer. Här är han 8 veckor o 4 dagar, Han är född: 2 september 2014

Emil, bara Emil..

  Emil 3 månader & nytrimmad.   Den 2 december 2014

 

GästBok

Jag brukar stänga av så det inte går att skriva kommentarer i bloggen, men tänkte testa att ha en GästBok här som den som vill kan skriva i, men  jag vill bara ha snälla kommentarer, tips och liknande. Elaka/onda och missunnsamma personer får gärna hålla sig borta från denna blogg som är hunden Emils.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards