hunden-emilsliv

Direktlänk till inlägg 9 november 2014

en videosnutt

Av hunden-emilsliv - 9 november 2014 08:36

Hej alla snälla hundälskare..

Ja det är ju en hundblogg sååå naturligtvis gillar ni hundar

och Emil *s* , lite intresserade är ni väl?   


 

 

Beställde en tröja till Emil på nätet som kom dagen efter/ i torsdags,

beställde en grön fluga till honom också, hade klickat på en röd också som jag tänkte

att han kunde ha till jul. Man vet ju inte om han gillar sånt

så jag nöjde mig med den gröna, men den kom inte samtidigt.

 

Beställde på fyndiq, sakerna kommer

från olika ställen så det är därför de kommer i separata paket direkt i lådan.

Beställde tröjan i en liten stl, han kommer inte att kunna ha den sen,

men jag vill att han ska vänja sig vid sånt, vi köpte ett litet vintertäcke på Ullared

till honom som han ska ha i vinter, också en stl som han inte kan ha sen.


Det är inga problem med att ta på honom tröjan och han har den gärna på sig.

Att det blev den tröjan med tryck var för att den var billigast.

Tycker det var onödigt med en dyrare som han ändå inte kan ha om

någon månad, kanske ett barnbarn som har en leksakshund i den stl som kan ha den, eller nåt.

 


  

 

 



     


Här nedan är Emil ute efter bandet på kameran,

så det är inte mig han "hugger" efter *s*


   


Den här bilden på mig och Emil har jag lagt ut på en hundsida på FaceBook

och nu i skrivande stund har 166 st gillat bilden. (Kul)


   


Bilden nedan togs i går kväll så det är väl därför bilden är lite oklar.

Grisen har han fått av "ungen min", ja - vad är Emil utan griseknoen - *s*   


 


 Och så blir det en lite filmsnutt på underverket,

ett ganska stillsamt sådant på filmen, men det kan bli action här ibland.



Och så håller vi tummar och tår för sonen, och hans frus hund/ Shiva, en Saluki-valp,

som ska på valputställning i Malmö idag, verkar vara lite en inte så vanlig

hundras för det är inte många av den sorten där.

På förra utställningen var det bara två av den rasen.


Jag tänkte vara såååå snäll idag

och låta dig som vill kommentera här göra det..

snäääält va? *s*


Emil hälsar och vinkar med tassen..


 


 

 
 
Ingen bild

maria

9 november 2014 10:50

Han är ju verkligen söt som socker lille Emil, jag tycker om bilden där man ser hans små sylvassa tänder :)Han verkar vara en sådan glad o tillfreds liten valp, ett bevis på att han har det bra :-)Jag har också handlat därifrån, smidigt o enkelt o hyfsade priser.
håller tummarna för sonens hund, det är nog en väldigt ovanlig ras, har aldrig sett någon på alla de hundrundor jag tagit i våra olika kommundelar.
Önskar dig o Emil en riktigt fin söndag :-)

hunden-emilsliv

9 november 2014 16:26

Hej Maria,
nej jag har heller aldrig sett den rasen innan,
påminner om greyhound, en sån hade min man när
vi träffades.

Ja Emils tänder är verkligen sylvassa,
har fått känna på dem några gånger..
kram..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hunden-emilsliv - 21 september 2015 15:51

      Emil är en söt lite hund som tar den platsen han vill ha för stunden, var den än är..     Förra veckan satte han sig på min stol när jag bara skulle göra en sak och lämnade den utan att sätta in den.   Dagen efter..  ...

Av hunden-emilsliv - 12 september 2015 16:21

      I går på ena promenaden så stötte vi på den här snoken, den låg på vägen. Emil verkade inte alls märka ormen på vägen utan gick förbi, själv hajade jag till och undrade vad det var för något.   Ormen såg död ut.. men jag tog ...

Av hunden-emilsliv - 11 september 2015 21:13



        En nyfiken Emil.. Ja, vad tittar han på *s*.. Vink vink alla snälla vovvar Emil..   ...

Av hunden-emilsliv - 10 september 2015 17:19

            En bild på ljushuvudet Emil *s*     Emil tycker om att titta på TV ibland, speciellt djurprogram.. Han brukar står så här och titta, fast ibland sätter han sig bredvid mig i soffan.         Här sitter Emi...

Av hunden-emilsliv - 9 september 2015 17:06

    Sex månader sen jag skrev här inne på Emils blogg. Våran Bäääbisen har blivit stor.           Bilderna ovan och under är tagna i slutet av mars.         Här är bilderna ovan och under tagna i april.         ...

Presentation


Detta är Emil, denna bloggen ska handla om honom, han är en Dvärgschnauzer. Här är han 8 veckor o 4 dagar, Han är född: 2 september 2014

Emil, bara Emil..

  Emil 3 månader & nytrimmad.   Den 2 december 2014

 

GästBok

Jag brukar stänga av så det inte går att skriva kommentarer i bloggen, men tänkte testa att ha en GästBok här som den som vill kan skriva i, men  jag vill bara ha snälla kommentarer, tips och liknande. Elaka/onda och missunnsamma personer får gärna hålla sig borta från denna blogg som är hunden Emils.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards