hunden-emilsliv

Direktlänk till inlägg 19 november 2014

våran lilla Emil växer..

Av hunden-emilsliv - 19 november 2014 10:43


Nu går det inte att lägga in

mer än kanske 1 - 2 bilder till denna månaden.

Jag hade tänkt lägga in fem bilder idag, men se det gick inte,

Så jag visar er två nya, så får vi se om det går att kanske lägga in två till.

 

Jag tror det är 58 bilder i månaden som man får in i månadsmappen,

nu är det 56 bilder. Hur det är med videosnuttar vet jag inte,

men en ny sådan kommer längre ner.

 

Jag har vägt honom varje onsdag sen har blev vår.

Onsdag den 29 okt - 2,2 kg

Onsdag den 05 nov - 2,7 kg

Onsdag den 12 nov – 3,2 kg

Onsdag den 19 nov – 3,4 kg

 

Denna sista veckan

har han "bara" gått upp 2 hg, mot 5 innan,

det är säkert helt rätt, annars kan han ju bli en jättehund innan han vuxit klart *s*.

Han äter bra, dricker som han ska, sover, leker, ut på kissrundor och

ibland blir det nr 2 också, kel med matte och husse,

mest matte eftersom hon är mest hemma.

Men han blir överlycklig när husse kommer hem så det kommer lite kissdroppar..


När jag skrivit så här "långt" för en stund sen så slutade internet att fungera,

fick starta om datorn och på den vägen är det *s*.

Tur att jag kunde spara texten.

 

Jag tog några bilder i går när Emil och jag låg i soffan

men de får jag hoppa över, de blev ändå inte så klara,

han halvlåg på mig , sidan om på magen..


 


På bilden nedan sitter jag på golvet och leker med Emil,

rullar bollen som han hämtar och behåller *s*..


 


På videoklippet nedan har jag kastat iväg bollen..



Emil vinkar till alla snälla..


 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hunden-emilsliv - 21 september 2015 15:51

      Emil är en söt lite hund som tar den platsen han vill ha för stunden, var den än är..     Förra veckan satte han sig på min stol när jag bara skulle göra en sak och lämnade den utan att sätta in den.   Dagen efter..  ...

Av hunden-emilsliv - 12 september 2015 16:21

      I går på ena promenaden så stötte vi på den här snoken, den låg på vägen. Emil verkade inte alls märka ormen på vägen utan gick förbi, själv hajade jag till och undrade vad det var för något.   Ormen såg död ut.. men jag tog ...

Av hunden-emilsliv - 11 september 2015 21:13



        En nyfiken Emil.. Ja, vad tittar han på *s*.. Vink vink alla snälla vovvar Emil..   ...

Av hunden-emilsliv - 10 september 2015 17:19

            En bild på ljushuvudet Emil *s*     Emil tycker om att titta på TV ibland, speciellt djurprogram.. Han brukar står så här och titta, fast ibland sätter han sig bredvid mig i soffan.         Här sitter Emi...

Av hunden-emilsliv - 9 september 2015 17:06

    Sex månader sen jag skrev här inne på Emils blogg. Våran Bäääbisen har blivit stor.           Bilderna ovan och under är tagna i slutet av mars.         Här är bilderna ovan och under tagna i april.         ...

Presentation


Detta är Emil, denna bloggen ska handla om honom, han är en Dvärgschnauzer. Här är han 8 veckor o 4 dagar, Han är född: 2 september 2014

Emil, bara Emil..

  Emil 3 månader & nytrimmad.   Den 2 december 2014

 

GästBok

Jag brukar stänga av så det inte går att skriva kommentarer i bloggen, men tänkte testa att ha en GästBok här som den som vill kan skriva i, men  jag vill bara ha snälla kommentarer, tips och liknande. Elaka/onda och missunnsamma personer får gärna hålla sig borta från denna blogg som är hunden Emils.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards