hunden-emilsliv

Direktlänk till inlägg 3 december 2014

en nytrimmad Emil

Av hunden-emilsliv - 3 december 2014 14:23


I går blev Emil trimmad,

han fyllde även 3 månader, hipp hipp hurra..

Nu syns hans halsband på bilderna, det gjorde det inte innan.

Ja till och med hans vackra ögon syns, de är bruna men blir ofta blå på bilderna..


         


Idag på promenaden..


 


Här ovan ser båda öronen "konstiga" ut,

men det är bara det ena som är det, får se om det rättar till sig,

annars är det inget vi bryr oss om.


På bilden nedan ser det bättre ut..


 


Emil sover nu, det är dags att gå ut,

men jag väntar tills han vaknar, det går bra med tre timmars intervaller.

Är nog några dagar sen han gjorde något inne,

men än ropar vi inte hej *s*.


I går kväll fick att ett sånt där "racer-ryck",

som han hade lite i början, filmade en snutt som du kan se här nedan.



 

Emil vinkar till alla snälla..


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av hunden-emilsliv - 21 september 2015 15:51

      Emil är en söt lite hund som tar den platsen han vill ha för stunden, var den än är..     Förra veckan satte han sig på min stol när jag bara skulle göra en sak och lämnade den utan att sätta in den.   Dagen efter..  ...

Av hunden-emilsliv - 12 september 2015 16:21

      I går på ena promenaden så stötte vi på den här snoken, den låg på vägen. Emil verkade inte alls märka ormen på vägen utan gick förbi, själv hajade jag till och undrade vad det var för något.   Ormen såg död ut.. men jag tog ...

Av hunden-emilsliv - 11 september 2015 21:13



        En nyfiken Emil.. Ja, vad tittar han på *s*.. Vink vink alla snälla vovvar Emil..   ...

Av hunden-emilsliv - 10 september 2015 17:19

            En bild på ljushuvudet Emil *s*     Emil tycker om att titta på TV ibland, speciellt djurprogram.. Han brukar står så här och titta, fast ibland sätter han sig bredvid mig i soffan.         Här sitter Emi...

Av hunden-emilsliv - 9 september 2015 17:06

    Sex månader sen jag skrev här inne på Emils blogg. Våran Bäääbisen har blivit stor.           Bilderna ovan och under är tagna i slutet av mars.         Här är bilderna ovan och under tagna i april.         ...

Presentation


Detta är Emil, denna bloggen ska handla om honom, han är en Dvärgschnauzer. Här är han 8 veckor o 4 dagar, Han är född: 2 september 2014

Emil, bara Emil..

  Emil 3 månader & nytrimmad.   Den 2 december 2014

 

GästBok

Jag brukar stänga av så det inte går att skriva kommentarer i bloggen, men tänkte testa att ha en GästBok här som den som vill kan skriva i, men  jag vill bara ha snälla kommentarer, tips och liknande. Elaka/onda och missunnsamma personer får gärna hålla sig borta från denna blogg som är hunden Emils.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards