hunden-emilsliv

Direktlänk till inlägg 8 december 2014

ett steg tillbaks..

Av hunden-emilsliv - 8 december 2014 12:30


 


Vi provade att gå ut med honom var tredje timme,

han har utvecklas mycket sen han kom till oss, är inte så himla liten längre.


Vissa dagar fungerade det bra, andra mindre bra.

I förgår kissade han inne tre gånger och en gång i går.

Så nu går vi ut varannan timme igen.

I går kväll tog det vid ett tillfälle 4 timmar innan han kom ut,

han sov ungefär i två timmar.


Han är inte lika uppmärksam ute som han var innan,

jag brukar stanna ibland och stå still tills han vänder sig om och kommer tillbaks.

Jag använder bara det vanliga kopplet när vi är ute på dagarna och

flexikopplet i rastgården om kvällarna.


Det är väl snart dags

att han får gå lös i rastgården, husse ska först kolla

på ett ställe så han inte kommer under där och kan komma under huset.


Ja, det lilla trollet är nästan

dubbel så stor nu som när vi hämtade honom,

i alla fall väger han nog dubbelt så mycket, ska väga honom på onsdag.


Det att han kissar inne är kanske lite okej

så länge han inte lyfter på ena benet, oj oj som det skulle stänkt,

När Elvis var i den åldern hade han lyft på benet redan sen han var 9 - 10 veckor,

ibland ramlade han åt sidan *s*, såg lite skoj ut.

Undrar när Emil ska börja lyfta på benet, hoppas det dröjer tills han blir rumsren.


Härom dagen bjöd husse Emil på ett märgben,

ja han brukar få det ibland, men de brukar vara mindre.


 


Ingen rolig syn..

så fett det var och svårt att få bort,

fick ta yes-diskmedel för att få bort allt fettet,

sen blev han fin igen, som synes nedan..


 


När Emil blev trimmad, 

så syntes att det ena örat hängde lite snett.

Mannen som trimmade honom sa att när Emil sitter i knät på oss så kan man

vika ner örat och klämma till lite och hålla det så en stund.

 

Här ser båda öronen

lite sneda ut, men det är det högra örat på bilden som är det,

men det har rättat till sig bra nu, fast jag får nog fortsätta ett tag till tror jag.


Här nedan ser öronen ut som de "ska"..




Haha, husse har fått sluta äta i sängen,

Emil blir tokig på honom om han inte bjuder honom hela tiden.


Jag sa ju det från början,

samma när han äter i rummet, då har han en tiggarEmil nedanför

sina fötter som vrålglor på honom hela tiden, ja han kan komma till mig också,

men tröttnar fort och går och lägger sig, för som sagt, här är matte en riktig snålis *s*.


Ja det kan bli lite knepigt

när man inte har likvärdiga åsikter om hunduppfostran,

känns ibland som att gå i motvind *s*,,


Fast jag tror hundar lär sig fort vad som fungerar hos husse och sen hos matte..

är som med barn, de lär sig också fort vad de kan göra hos mamman och sen pappan. *s*


I går kväll la vi oss alla tre samtidigt,

när Emil och jag är ensamma, då är det inget problem, han blir stilla

direkt och lägger sig till ro, men när husse är hemma, som i går,

- du milde tider som Emil höll på, skulle lukta på husse hela tiden så han inte smög

undan något, skyll dig själv sa jag, så här får du ha det i 15 år *s*..

nej han skulle sluta äta i sängen sa husse *s*..


So long alla snälla, Emil vinkar..



 



 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av hunden-emilsliv - 21 september 2015 15:51

      Emil är en söt lite hund som tar den platsen han vill ha för stunden, var den än är..     Förra veckan satte han sig på min stol när jag bara skulle göra en sak och lämnade den utan att sätta in den.   Dagen efter..  ...

Av hunden-emilsliv - 12 september 2015 16:21

      I går på ena promenaden så stötte vi på den här snoken, den låg på vägen. Emil verkade inte alls märka ormen på vägen utan gick förbi, själv hajade jag till och undrade vad det var för något.   Ormen såg död ut.. men jag tog ...

Av hunden-emilsliv - 11 september 2015 21:13



        En nyfiken Emil.. Ja, vad tittar han på *s*.. Vink vink alla snälla vovvar Emil..   ...

Av hunden-emilsliv - 10 september 2015 17:19

            En bild på ljushuvudet Emil *s*     Emil tycker om att titta på TV ibland, speciellt djurprogram.. Han brukar står så här och titta, fast ibland sätter han sig bredvid mig i soffan.         Här sitter Emi...

Av hunden-emilsliv - 9 september 2015 17:06

    Sex månader sen jag skrev här inne på Emils blogg. Våran Bäääbisen har blivit stor.           Bilderna ovan och under är tagna i slutet av mars.         Här är bilderna ovan och under tagna i april.         ...

Presentation


Detta är Emil, denna bloggen ska handla om honom, han är en Dvärgschnauzer. Här är han 8 veckor o 4 dagar, Han är född: 2 september 2014

Emil, bara Emil..

  Emil 3 månader & nytrimmad.   Den 2 december 2014

 

GästBok

Jag brukar stänga av så det inte går att skriva kommentarer i bloggen, men tänkte testa att ha en GästBok här som den som vill kan skriva i, men  jag vill bara ha snälla kommentarer, tips och liknande. Elaka/onda och missunnsamma personer får gärna hålla sig borta från denna blogg som är hunden Emils.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards