hunden-emilsliv

Direktlänk till inlägg 9 december 2014

i väntan..

Av hunden-emilsliv - 9 december 2014 11:16


På att filmsnutten ska laddas klart..



Voff voff säger Emil och det betyder Hej hej,, ungefär..

Ni som har ögonen med er har säker märkt att jag öppnat upp en gästbok här på bloggen.

Inlägg i bloggen försvinner lätt bland alla blogginlägg.


Så det är mest ett test för att se om det fungerar som jag önskar,

- bara snälla inlägg. Jag ska jag godkänna dem först.

Men skriv inget som du inte vill ska synas,

för det som skrivs i en blogg till bloggägaren, är upp till denna att

bestämma om inläggas ska visas öppet eller ej.

Men det fattar alla, eller?


I går kissade inte Emil inne,

men bajsade en gång gjorde han. Jaja det ska väl bli hund

av honom också *s*. Jag gör säkert tusen fel och kanske

ett rätt *s*. Nu har jag tydligt börja säga att nu ska vi ut och kissa,

vet inte om jag sagt det innan, men när han kissar

så har jag sagt hela tiden - duktig Emil kissar - 


Jaja, det ska väl bli en matte av mig också *s* hoppas kan man ju..


 


Här har husse kommit hem ganska tidigt,

och gissa vilket sällskap han fått vid kylskåpet,

en liten kylskåpsnisse vid namn Emil..


 


Fina lilla Emil..

så svårt att få en bra bild på en svart hund.

Ibland syns han dåligt även i verkligheten, man får verkligen

ha ögonen med sig. Är det riktigt mörkt

så hasar jag med fötterna för att inte trampa på honom

för han kan vara överallt samtidigt, verkar så i alla fall *s*..


 


Ögonen och kuddfodralet matchar med varandra..

ja hans halsband också, såg jag nyss *s*..


 


Här har jag tagit fram hans leksakskorg,

som jag numera tar undan på kvällarna. Ut med allt på en gång..


 


Jag tog bort filten i går,

ska mest vara på golvet när han äter märgben, det kladdar så..


Här är leksaker överallt numera,

lite ovant, hoppas han inte strör de överallt när han blivit vuxen..

eller, ja jag vet inte. Han är den första hunden vi haft som håller på så med sina leksaker.

Om jag försöker plocka undan så är han genast där och ska ha saken..


Sådär ja, nu är videoklippet uppladdat,

då kan jag sluta och sitta här och bara bla, bla, om allt och inget..



 

Emil vinkar voff voff till alla snälla..


    







 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av hunden-emilsliv - 21 september 2015 15:51

      Emil är en söt lite hund som tar den platsen han vill ha för stunden, var den än är..     Förra veckan satte han sig på min stol när jag bara skulle göra en sak och lämnade den utan att sätta in den.   Dagen efter..  ...

Av hunden-emilsliv - 12 september 2015 16:21

      I går på ena promenaden så stötte vi på den här snoken, den låg på vägen. Emil verkade inte alls märka ormen på vägen utan gick förbi, själv hajade jag till och undrade vad det var för något.   Ormen såg död ut.. men jag tog ...

Av hunden-emilsliv - 11 september 2015 21:13



        En nyfiken Emil.. Ja, vad tittar han på *s*.. Vink vink alla snälla vovvar Emil..   ...

Av hunden-emilsliv - 10 september 2015 17:19

            En bild på ljushuvudet Emil *s*     Emil tycker om att titta på TV ibland, speciellt djurprogram.. Han brukar står så här och titta, fast ibland sätter han sig bredvid mig i soffan.         Här sitter Emi...

Av hunden-emilsliv - 9 september 2015 17:06

    Sex månader sen jag skrev här inne på Emils blogg. Våran Bäääbisen har blivit stor.           Bilderna ovan och under är tagna i slutet av mars.         Här är bilderna ovan och under tagna i april.         ...

Presentation


Detta är Emil, denna bloggen ska handla om honom, han är en Dvärgschnauzer. Här är han 8 veckor o 4 dagar, Han är född: 2 september 2014

Emil, bara Emil..

  Emil 3 månader & nytrimmad.   Den 2 december 2014

 

GästBok

Jag brukar stänga av så det inte går att skriva kommentarer i bloggen, men tänkte testa att ha en GästBok här som den som vill kan skriva i, men  jag vill bara ha snälla kommentarer, tips och liknande. Elaka/onda och missunnsamma personer får gärna hålla sig borta från denna blogg som är hunden Emils.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards