hunden-emilsliv

Direktlänk till inlägg 15 december 2014

Husse är imponerad..

Av hunden-emilsliv - 15 december 2014 15:31


 


Voff voff från Emil och Matte..

Varför är husse imponerad? Ja frågar du mej/Matte, så kan jag berätta

att jag började för någon vecka sen med att när han fick "gott",

så får han först en liten bit, sen kastar jag de andra bitarna längs med mattorna som

delar upp storstugan, medan jag sagt "stanna" till honom och sen varsågod.

Nu har husse börjat göra samma och han/Emil är så himla duktig.

Jag började mest för att kanske göra det mer ute till våren

och för att han ska lära sig stanna.


Jag har inte tänkt så mycket på att det är en "träningsgrej",

bara gjort det, vi brukar ge våra hundar något när vi kommit in efter att ha varit ute,

det är mest en hussegrej som jag tagit efter.


Klart vi tycker att våran Emil är duktig.


I går när tre av barnbarnen var hos oss

så var vi ute lite och kastade boll med Emil, som jag skrivit på min blogg

så har jag sagt till barnbarnen att de inte fick leka för häftigt med honom inne,

så jag tyckte att de varit så duktiga så de fick turas om att kasta bollen

som Emil sen fick springa och ta. De hade lika skoj som Emil.


Efter barnbarnen åkt hem i går

så sov Emil många långa stunder *s*, ändå så var det rätt lugnt här 

det dygnet de var här. Men det är klart, han är inte van vid det,

de första timmarna de var här i fredags, höll han på i racerfart,

men lugnade ner sig rätt fort ändå..


  


Men Hallåååå

denna sidan är mattes och även kudden..


 


Hm..döv eller? *s*


   


Okej dååå, för att du är så underbar, och våran lilla älskling...


  


Bilden ovan tog jag nyss för att du ska se hur soffan är uppdelad..

Ibland har han sin blå kudde där, den jag sydde en schnauzer i svart siluett, 

och ett tassavtryck, här ligger kudden på mitt egenhändigt virkad mormorspläd.

Har fått tagit bort pläden tillfälligt och lagt på ett annat sängöverkast, så inte Emil drar upp garnet..


Lite Av Emil syns på dynan under bordet..


 


Nu är det snart dags att gå ut igen,

med underverket, fast nu sover han gott så jag väntar tills han vaknar.

Ja reser jag mig upp så kommer han, så då sitter jag här.. *s*




 

Voff voff vinkar Emil till alla snälla..


 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av hunden-emilsliv - 21 september 2015 15:51

      Emil är en söt lite hund som tar den platsen han vill ha för stunden, var den än är..     Förra veckan satte han sig på min stol när jag bara skulle göra en sak och lämnade den utan att sätta in den.   Dagen efter..  ...

Av hunden-emilsliv - 12 september 2015 16:21

      I går på ena promenaden så stötte vi på den här snoken, den låg på vägen. Emil verkade inte alls märka ormen på vägen utan gick förbi, själv hajade jag till och undrade vad det var för något.   Ormen såg död ut.. men jag tog ...

Av hunden-emilsliv - 11 september 2015 21:13



        En nyfiken Emil.. Ja, vad tittar han på *s*.. Vink vink alla snälla vovvar Emil..   ...

Av hunden-emilsliv - 10 september 2015 17:19

            En bild på ljushuvudet Emil *s*     Emil tycker om att titta på TV ibland, speciellt djurprogram.. Han brukar står så här och titta, fast ibland sätter han sig bredvid mig i soffan.         Här sitter Emi...

Av hunden-emilsliv - 9 september 2015 17:06

    Sex månader sen jag skrev här inne på Emils blogg. Våran Bäääbisen har blivit stor.           Bilderna ovan och under är tagna i slutet av mars.         Här är bilderna ovan och under tagna i april.         ...

Presentation


Detta är Emil, denna bloggen ska handla om honom, han är en Dvärgschnauzer. Här är han 8 veckor o 4 dagar, Han är född: 2 september 2014

Emil, bara Emil..

  Emil 3 månader & nytrimmad.   Den 2 december 2014

 

GästBok

Jag brukar stänga av så det inte går att skriva kommentarer i bloggen, men tänkte testa att ha en GästBok här som den som vill kan skriva i, men  jag vill bara ha snälla kommentarer, tips och liknande. Elaka/onda och missunnsamma personer får gärna hålla sig borta från denna blogg som är hunden Emils.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards